معرفی لایحه M-44 برای گسترش طرح تبدیل اقامت موقت به دائم دانشجویان بین‌المللی و کارگران موقت

کمیته بررسی عملکرد اداره مهاجرت در مجلس عوام ، قبل از تعطیلات تابستانی مجلس از وزیر مهاجرت کانادا درخواست کرد تا در مدت تعطیلات تابستانی، بررسی های لازم برای معرفی یک برنامه آزمایشی جدید مشابه با سال ۲۰۲۱ تعداد کثیری از دارندگان اقامت موقت به اقامت دائم را با پردازش سریع به انجام رساند و با بازگشایی مجلس در ماه سپتامبر جهت بررسی و تصویب به مجلس ارائه کند.

این لایحه برای نخستین بار می بایست در مجلس برای رای گیری قرائت شود تا سپس به اطلاع عموم رسانیده شود. به وزیر مهاجرت ۱۲۰ روز مهلت داده شده بود تا بتواند این برنامه آزمایشی برای گزینش دارندگان اقامت موقت حاضر در کانادا معرفی کند . پایان مهلت تعیین شده ۸ سپتامبر بود ولی از آنجایی که باز گشایی مجلس برای فعالیت هفته آینده خواهد بود نتیجتا اعلام آن به عموم نیز طبعاً به تعویق خواهد افتاد.

نماینده حزب محافظه کار در مجلس جاسراج سینگ هالان که اصلاحاً ، نقش وزیر مهاجرت در سایه را در کمیته مجلس دارد گفت انتظار میرود در نخستین هفته بازگشایی مجلس این لایحه ارائه و قرائت شود.

وی گفت این برنامه جدید مسیر زندگی بسیاری از دارندگان اقامت موقت را در مسیر دریافت اقامت دائم و شهروندی تحت تاثیر مثبت قرار خواهد داد.

سخنگوی مجلس نیز اعلام کرد از سرگیری فعالیت مجلس از ۱۵ سپتامبر آغاز و بر اساس برنامه ریزی ، بررسی این لایحه روز ۲۰ سپتامبر در دستور کار مجلس قرار دارد.
IranianCANADA

‏🇨🇦 آتی گروپ کانادا 🇨🇦 (https://t.me/Ati_group)‏

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *