یک مطالعه انجام شده در کبک: کمبود ویتامین B12 در سالمندان بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شد

یک مطالعه جدید در کبک به این نتیجه رسیده است که تعداد زیادی از سالمندان ممکن است از کمبود ویتامین B12 رنج ببرند و از آن مطلع نباشند.

این مشکل را می‌توان با افزایش مصرف لبنیات بیش از مقدار توصیه شده توسط وزارت بهداشت کانادا به راحتی حل کرد.

به گفته وزارت بهداشت کانادا، ویتامین B12 که به نام کوبالامین نیز شناخته می‌شود، نقش مهمی در برخی واکنش‌های آنزیمی در بدن دارد و برای تشکیل طبیعی گلبول‌های قرمز خون و عملکرد عصبی ضروری است. کمبود ویتامین B12 می‌تواند باعث کم خونی شود و ممکن است منجر به آسیب عصبی غیرقابل برگشت شود.

نانسی پرس، استاد علوم بهداشت جامعه در دانشگاه شربروک کبک گفت: «ما می خواستیم ببینیم چه ارتباطی بین آنچه مردم می‌خورند و خطر ابتلا به کمبود ویتامین B12 وجود دارد.»

پرس می‌گوید که وزارت بهداشت کانادا توصیه می‌کند که سالمندان روزانه 2.4 میکروگرم B12 مصرف کنند. اما او افزود که او و همکارانش دریافتند که مصرف روزانه 4.8 میکروگرم، دو برابر توصیه رسمی، سطح مورد نیاز برای کاهش قابل توجه خطر کمبود است.

او گفت: «سطح 2.4 واقعاً خیلی کم است، همه تقریباً در این مورد موافق هستند. اگر به مطالعات انجام شده در سراسر جهان نگاه کنیم، میزان توصیه شده مصرفی اغلب بین 5 تا 10 میکروگرم است.»

پرس گفت که Health Canada توصیه می‌کند که سالمندان از مکمل‌های ویتامین یا غذاهای غنی از B12 مانند نوشیدنی‌های سویا استفاده کنند.

ویتامین (https://smartcdn.gprod.postmedia.digital/montrealgazette/wp-content/uploads/2022/11/178453892.jpg?quality=90&strip=all&w=564&h=423&type=webp) B12 در گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ و محصولات لبنی یافت می‌شود. از آنجایی که جذب B12 به کلسیم نیاز دارد و از آنجایی که محصولات لبنی سرشار از کلسیم هستند، پرس این نظریه را مطرح کرد که مصرف لبنیات می‌تواند تأثیر بیشتری در جلوگیری از کمبود داشته باشد «و در واقع این چیزی است که ما دیدیم.»
IranianCANADA


‏🇨🇦 آتی گروپ کانادا 🇨🇦 (https://t.me/Ati_group)‏

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *