کانادا موانع پیش روی پزشکان برای اقامت دائم را بر می‌دارد

از آنجایی که کانادا همچنان با کمبود پزشکان واجد شرایط در سراسر کشور مواجه است، اداره مهاجرت کانادا تغییراتی ایجاد کرده است تا پزشکانی که قبلاً به عنوان مقیم موقت در کانادا حضور داشته‌اند را از برخی از الزامات فعلی مربوط به دریافت وضعیت اقامت دائم از طریق برنامه‌های اکسپرس انتری معاف ‌کند.

مهم‌تر از همه، پزشکانی که در حال حاضر در کانادا کار می‌کنند، اغلب نمی‌توانند واجد شرایط برنامه‌های اکسپرس انتری باشند، چرا که پزشکان در کانادا اغلب از مدل پرداخت «هزینه در مقابل خدمات» (fee-for-service) استفاده می‌کنند که با رابطه سنتی کارفرما و کارمند متفاوت است. روی کاغذ، این بدان معناست که بسیاری از پزشکانی که در حال حاضر به عنوان مقیم موقت در کانادا هستند، خوداشتغال محسوب می‌شوند.

افراد خوداشتغال که این تجربه را در کانادا به دست می‌آورند، واجد شرایط اکثر مسیرهای مهاجرت اقتصادی مانند مسیرهای ارائه شده در اکسپرس انتری نیستند. توجه به این نکته مهم است که خوداشتغالی به تنهایی یک نامزد را واجد شرایط نمی‌کند. اگر داوطلبی حداقل یک سال تجربه کاری در خارج از کشور یا به عنوان کارمند در کانادا به دست آورده باشد، ممکن است هنوز واجد شرایط برنامه اکسپرس انتری باشد.

شان (https://www.cicnews.com/wp-content/uploads/2022/09/20220927Drs-min.jpg) فریزر وزیر مهاجرت می‌گوید برداشتن این موانع به عنوان سیگنالی برای پزشکان عمل می‌کند که می‌خواهند مقیم دائم کانادا شوند.

این اقدام تلاش دیگری از سوی اداره مهاجرت برای جذب و حفظ پزشکان و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی است. از ژوئن 2022، تقریباً 4300 مقیم دائم تحت مسیر اقامت موقت مراقبت‌های بهداشتی به اقامت دائم با زمان محدود پذیرفته شدند.
IranianCANADA

‏🇨🇦 آتی گروپ کانادا 🇨🇦 (https://t.me/Ati_group)‏

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *