وزیر مهاجرت کانادا: «غیرقابل قبول است که جراحان مهاجر به عنوان راننده تاکسی کار می‌کنند»

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا گفت: «تغییرات در برنامه مهاجرتی کانادا در سال آینده، قوی‌ترین سیستم مهاجرت اقتصادی» جهان را دوباره متعادل می‌کند، به گونه‌ای که به بیمارستان‌ها، سازندگان مسکن و سایر کارفرمایان کمک می‌کند تا کمبود مزمن نیروی کار در بخش‌های خود را برطرف کنند.

فریزر گفت که قصد دارد در اوایل ماه جاری و همزمان با رونمایی از طرح مهاجرتی جدید کانادا، ابزارهای انتخاب جدیدی را معرفی کند، که بر اساس آن دولت قصد دارد در سه سال آینده 1.5 میلیون مهاجر جدید را بپذیرد. این امر به تغییر قوانین مربوط به سیستم اکسپرس انتری از طریق قانون اجرای بودجه که در ماه ژوئن در مجلس عوام تصویب شد، مرتبط است.

ابزارهای (https://smartcdn.gprod.postmedia.digital/financialpost/wp-content/uploads/2022/11/sean-fraser-1125-ph.jpg?quality=90&strip=all&w=564&h=423&type=webp) انتخاب جدید به فریزر و وزرای آینده این امکان را می‌دهد که مهاجران را برای پُر کردن شکاف‌های شغلی در صنایع و مناطق خاص انتخاب کنند. به عنوان مثال، فریزر گفت اکنون اداره مهاجرت می‌تواند درخواست‌ها را برای پاسخ به کمبود مربیان زبان فرانسه در نیوبرانزویک، و کمبود پرستار در نوا‌اسکوشیا یا تلاش مداوم انتاریو برای یافتن نجار کافی سریع‌تر بررسی کند.

اقتصاددانان و انجمن‌های تجاری عمدتاً وعده اتاوا برای استفاده از مهاجرت برای برطرف ساختن بحران کار تمجید کرده‌اند.

یکی از موضوعات مطرح شده توسط شان فریزر عدم توانایی استفاده مهاجران از پتانسیل مهارتی و حرفه‌ای خود بود و اینکه برای رسیدن به پتانسیل بهره‌وری کامل خود در کانادا باید مراحل زیادی را طی کنند.

فریزر در این باره افزود: «اینکه ما جراحان مغز و اعصاب و دندانپزشکی داریم که به عنوان راننده تاکسی کار می‌کنند … غیر قابل قبول است. وقتی با افراد با استعدادی که به کانادا آمده‌اند اما نمی‌توانند از پتانسیل کامل خود استفاده کنند، ملاقات می‌کنم برای من واقعاً ناامید کننده است.»

یکی از بخش‌هایی که بیش از همه به کارگر ماهر نیاز دارد، سازندگان خانه است، که طبق گفته سازمان Build Force کانادا که نماینده تمام بخش‌های صنعت ساخت و ساز است، تقاضای زیادی برای کارگران در این بخش وجود دارد. برای مثال دولت انتاریو ماه گذشته گفت که این استان در این دهه به حدود صد هزار کارگر ساختمانی دیگر نیاز دارد تا به هدف خود برای ساخت 1.5 میلیون خانه تا سال 2031 دست یابد.
IranianCANADA


‏🇨🇦 آتی گروپ کانادا 🇨🇦 (https://t.me/Ati_group)‏

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *