تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی چقدر هزینه در پی دارد؟

کانادا یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی بوده است. در سال 2019، با توجه به داده‌های مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، قبل از پاندمی کووید، 638 هزار دانشجوی بین‌المللی مجوز تحصیلی دریافت کردند (https://www.nbc.ca/content/dam/fragment/images/reasons-to-study-in-canada.jpg).

کانادا در میان دانشجویانی محبوب است که به دلایل مختلف قصد دارند تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه ‌دهند. موسسات آموزش عالی کانادایی در سطح جهانی، امکانات تحقیقاتی، کالج‌ها، کلاس‌های چند فرهنگی و فرصت‌های کاری پس از تکمیل دوره تحصیلات از مزیت‌های تحصیل در کانادا است. یکی دیگر از عوامل برجسته این است که هزینه تحصیل نسبتا ارزان تر از سایر کشورهای محبوب یا مقصد برای ادامه تحصیلات است.

هزینه‌های اپلای برای دانشگاه‌های کانادا

هر دانشگاه یا کالج هزینه‌ای را به منظور بررسی یک اپلای دریافت می‌کند. هزینه‌های اپلای از 50 تا 250 دلار کانادا در هر بسته به دانشگاه / کالج و دوره آموزشی متغیر است. دانشجویان به طور کلی در چند دانشگاه اپلای می‌کنند تا شانس پذیرش خود را بالا ببرند و از این رو می‌تواند این هزینه بالا رود.

تست‌های ورودی و هزینه‌های مشترک

دانشگاه‌های کانادایی از دانشجویان می‌خواهند تا مهارت‌های زبان انگلیسی خود را از طریق آزمون‌هایی مانند تافل یا آیلتس و همچنین سایر تست‌های متمرکز مانند GRE یا GMAT برای برنامه‌های سطح تحصیلات تکمیلی و در بعضی موارد SAT برای برنامه های مقطع کارشناسی بسنجند. هزینه این آزمون‌ها از 150 تا 350 دلار کانادا بسته به آزمون متغیر است.

هزینه‌های ویزا

هزینه درخواست ویزای تحصیلی برای کانادا تقریبا 150 دلار کانادا است.

هزینه تحصیل

هزینه تحصیل می‌تواند بسته به دوره، مدت زمان و دانشگاه متفاوت باشد. هزینه‌های تحصیلی برای دانشگاه‌های کانادایی می تواند از 8 هزار تا 52 هزار دلار بسته به عوامل مختلف، تفاوت داشته باشد.

هزینه های زندگی

این هم دوباره کمی بسته به شهر محل تحصیل دارد. بر اساس بررسی ها مونترال و کبک سیتی نسبت به شهرهای دیگر کانادا هزینه های زندگی کمتری دارند. با این حال، دانشجویان باید انتظار چیزی بین 12 تا 16 هزار دلار هزینه زندگی برای یک سال را داشته باشند. دانشجویان می‌توانند بخشی از هزینه‌های خود را با استخدام در شغل‌های پاره وقت تأمین کنند. دانشجویان با ویزای تحصیلی می‌توانند 20 ساعت در هفته در کانادا کار کنند.
IranianCANADA

‏🇨🇦 آتی گروپ کانادا 🇨🇦 (https://t.me/Ati_group)‏

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *